perjantaina, huhtikuuta 24, 2009

Home sweet home

Taas on ollut hiljaiseloa, mutta tällä kertaa äärimmäisen hyvästä syystä, olin nimittäin ammattikoulujen välisissä kulttuurikisoissa Kajaanissa maanantaista viime yöhön :D

Tämä siis oli se päämäärä, jonka takia kävin välillä niissä lauluharjoituksissa. Raumalta lähti meidän lisäksi vielä pari tanssijatyttöä ja yksi tyttö karaokeen. Yksi luokkalaisemme palkittiin ennakkoon lähetetyistä töistä kunniamaininnalla, joten hän lähti tätä palkintoa sitten hakemaan :)

Hieman kuvasatoa reissulta:

Matkalla Kajaaniin... Tampereella ehdittiin vetäistä pizzat ennen junaan siirtymistä. iPhone oli korvaamaton matkakaveri, jos ei jaksanut muitten juttuja kuunnella :D

Tiistaina oltiin hitusen pissit housussa, kun klo 12 alkoi se meidän sarja. Ylimmässä kuvassa ryhmäkuvaa ennen esitystä, toinen kuva esityksen aikana. Kengistäkin piti toki saada kuvaa, oltiin sovittu että laitetaan kaikki eriväriset korkkarit.

Esityksen jälkeen olikin sitten hyvä mennä kunnolla syömään ja juhlistamaan itsensä voittamista, koska oikeastaan meistä kukaan ei ollut ennen esiintynyt julkisesti muiden edessä :) Söin ensimmäistä kertaa elämässäni ravintolassa vegeruokaa! Otin vuohenjuustopastaa, jossa oli paahdettua vuohenjuustoa, aurinkokuivattua tomaattia, artisokkaa ja pinjansiemeniä. Oli muuten namia, mutten silti pystynyt syömään kaikkea, toi oli aika massiivinen satsi!

Illalla olikin sitten kisojen avajaiset, joissa palkittiin ekan päivän osallistujat, ja me oltiin sitten omassa sarjassamme kolmasia, eli pronssia tuli!! Tosin oltiin odotettu hopeaa, mutta minkäs mahtaa.... Avajaisissa oli muuten päällä uusi henkkamaukalta ostettu paita, joka on siis korallin värinen peruspaita, maksoi 4,90 :)

Keskiviikkona lähdettiin Kajaanin kierrätyskeskukseen, kun olin niin siitä vaahdonnut :D Piti käydä kysymässä Ialta, missä päin kyseinen pulju sijaitsee, mutta jäin vähemmistöksi, kun päätettiin lähteä taksilla suoraan hotellilta sinne... Eli Ia jäi näkemättä, hiukan harmittaa, mutta minkäs mahtaa :/ Kierrätyskeskuksesta/Entrinkistä löysin ihan vähän vaan tavaraa, tytöt satsasivat sitäkin enemmän.. Ostin Jukalle aitonahkaisen ohuen krakan ja itselleni poikien sinisen mirrin, josta aion leikata ne kuminauhat pois ja tehdä siitä ihan vaan rusetin...

Torstailta onkin kovin vähän kuvia, mutta aamulla pakkasimme kiiruusti ja suuntasimme vielä viimeisen kerran kaupunkiin. Käytiin pikaisesti Lindexillä ja Suomalaisessa kirjakaupassa, sitten S-markettiin ostamaan matkaeväät ja takaisin hotellille. Alunperin suunnitelmana oli että olisimme lähteneet Kajaanista vasta viiden aikaan, jolloin olisimme päässeet näkemään karaoke-finaalin ja kisojen päättäjäiset, mutta kun kumpikaan meidän tytöistä ei päässyt karaokessa jatkoon, päätimme lähteä jo 12.20 kotia kohti...

Ainoa kuva, joka oli julkaisukelpoinen torstailta, on tämä Tampereella napsaistu kuva, kun odottelemme rautatieasemalla bussiin pääsyä. Meillä oli tunnin paussi Tampereella, mutta laukut painoivat niin paljon, ettei oikein tehnyt mieli lähteä niitä raahaamaan ympäriinsä...

Oli aika shokki tulla tänne etelään takaisin, kun Kajaanissa sai pukeutua villakangastakkiin ja silti saattoi olla kylmä, mutta täällä tarkenee jo pelkällä verkkatakillakin!

sofaki kirjoitti...

jee, hyvä te!

Helsingissä sai jo kulkea melkein t-paidassa ulkona, ainakin Lintsillä...:) hih.

mora di:) kirjoitti...

Ja Hammerfestissakaan ei tarvita enää untuvatakkii:)

Hyvä tytöt, hienosti suoritettu reissu!