perjantaina, maaliskuuta 06, 2009

Oui Oui!

Mua kutsuttiin tänään ranskattareksi koulussa. Ja ihan vaan siksi että nukuin pommiin, enkä ehtinyt aamusti käydä suihkussa, joten oli pakko pistää pipa päähän. Tällä kertaa sen homman hoiti baskeri, joten siitäpä sitten sain kyseisen nimityksen :D


Yltiö mukavuudenhaluisena vetäisin hm:n lörttömekon päälle, josta muuten varmasti tulee kesän jumitusasu, kunhan säät sallii. Tuo tuli henkkamaukan paketissa alkuviikosta, maksoi muistaakseni hurjat 1,90e :D Tuo kirpparilta löydetty salkku on jo toista päivää käytössä ja olen jo ihan rakastunut siihen! Hyvässä kunnossa, ja tilaa on vaikka muille jakaa! Voisiko joku muuten valistaa mua, kun en löytänyt kyseisestä laukusta mitään muuta merkintää valmistajasta, kuin tuon laatan läpässä, jossa lukee "Fri", että tarkoittaneeko mahdollisesti Friitalan nahkatehdasta? Se oli ainoa, mitä mulle tuli mieleen :D Jalassa mulla oli taasen ne uudet mustat saappaat, joista sain nyt otettua kuvan.

Piti vähän muokata, että saisin näkyviin värin kunnolla. Vaikka kuva antaakin ymmärtää, niin ne eivät ole nahkaa, vaan sellaista hassua mokan tapaista, joka on osin mattapintainen ja osin kiiltää. Ja sisäpuoli näkyvissä siksi, kun siinä on tuollaista ihanaa "turkista", joka on muuten mukavan lämmittävää! Eikä tietysti ihan perussaappaita voi ostaa, joten tuo vetoketju on aika ihana <3

Tässäpä muuten näitä viime kerran kirppislöytöjä:

Tuo ruutupaita pääsi jo eilen käyttöön, se on aikas iso, sidoin sen vyötärölle solmuun ja alaosana oli musta kellohame. Oli aikas 50's olo :D Mutta sitten tuossa on tuo salkku, jota olen käyttänyt, ruskea pikkulaukku oli "ota tästä"-korissa, eli siis ilmainen, kuten nuo valkoiset purnukat, joissa siis on pullon suu tuolla yläpuolella. Silkkihuivi, jossa on kanervanviolettia, vihreää ja pronssia ja siihen on painettu mustalla vaahteranlehtien kuvia. Kaksi vyötä, toinen tumman sininen kultaisella soljella, toinen turkoosi, joka kuvassa näkyy liian sinisenä. Eipä sitten muuta.

Eilen puhuttiin koulussa kaverin kanssa että käytiin taas siellä kirpparilla ja sitä seurasikin se, että 5 luokkalaisistamme suuntasi sinne heti koulun jälkeen! :D Olen ollut aika hyvä markkinoija sille paikalle, mun pitäis jo saada joku kunniamaininta tai jotain.

Sain muuten tänään kehuja, kun valitsi värjäyksen tunnilla hyvin värin! Tuli tosi hyvä olo, kun tajusin, että ei voi laittaa sitä sävyä, mitä asiakas pyytää, vaan pitää kiertää taittosävyn kautta, että päästään haluttuun lopputulokseen :] Me happy.

Olen menossa 14.-15.3 Helsinkiin, vaikka eilen jo mietin, että jos en lähtisikään. Kun ei oikein nyt ole varaa ostoksillakaan pyöriä, niin mitäpä sinne sitten itseään kiusaamaan. Mutta sitten Jukka heitti hyvän argumentin, että "onhan se kirppareitten luvattu maa". JOO! Sinne siis! Aion kiertää kaikenmaailman kirpparit, joihin vaan osaan itse suunnistaa. Enkä mä nyt ihan tauno Helsingissä ole, asuin siellä puolisen vuotta... Ja onhan se ihana taas päästä sinne <3 Voisin sinne muuttaa takaisin joskus, kun viimeksi viihtymistä häiritsi koulun sopimattomuus mulle ja muutenkin ei soluasuminen ollut sitä, mikä sopii mulle... Mutta tuskin silti muutan, kun Jukka ei siihen kaupunkiin suostu tulemaan, muuten kuin matkalle.

Jeps, mutta mulle saa ehdottaa hyviä, halpoja kirppareita hesassa, tiedän jo sen Fidan tukkuliikkeen, vai mikä se on siellä Siilitien aseman lähellä? (Onko se edes Siilitie?)

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kassi vois olla äitin kaapista haettu mut varmaan onkin Friitalasta:) Kirpparikierros Hesassa kuulostaa paremmalta kuin Harness:D Mami ainakin tykkää enempi!